გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებლის
სახელი გვარი ნინო გორდელაძე-შავიშვილი;
საგანი-ქართული
ენა;
სწავლების
საფეხური-პირველი კლასი;
მოსწავლეთა
რაოდენობა-20.მათ შორის 1 სსმმ მოსწავლე;
გაკვეთილის
თემა ,,გაზაფხული’’;
გაკვეთილის
ხანგრძლიობა 35 წუთი;
გაკვეთილის
მიზანი:
1. მოსწავლეები
შეძლებენ ტექსტის წაკითხვას.
2. შეისწავლიან
ახლ ლექსიკურ ერთეულებს.
3. მოსწავლეები
განივითარებენ ფონოლოგიურ უნარ-ჩვევებს.
4. ვიზუალურად
გამოხატავენ წაკითხული ტექსტით
აღზრულ შთაბეჭდილებებს.
გაკვეთილის მიზანი
სსმმ მოსწავლისათვის
1.ასახელებს
წელიწადის დროს.
2.პასუხობს
მარტივ კითხვებს.
3.გამოუმუშავდება
ფონოლოგიური უნარ-ჩვევები.
4.აფერადებს
სურათებს.
|
აქტივობის აღწერა
|
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები.
|
კლასის ორგანიზების ფორმები
|
სასწავლო რესურსები
|
დრო /წთ/
|
1
|
გაკვეთილის თემის მიზნისა
და შეფასების რუბრიკის
გაცნობა.
|
სათაურისა და სხვა ინფორმაციის
გაცნობა.
|
საერთო საკლასო
|
ფლიფჩატი მარკერი შეფასების
რუბრიკა.
|
2წთ.
|
2
|
საშინაო დავალების პრეზენტაცია
,,წელიწადის ოთხი დრო’’
-ზამთარი (თხრობით) კითხვაზე- პასუხი-მე
რატომ მომწონს ეს დრო?
(სსმმ მოსწავლე გამოთქვამს
თავის აზრს)
|
თხრობა
|
საერთო საკლასო
|
მოსწავლეთა ნაშრომები
|
3წთ.
|
3
|
წინარე ცოდნის გააქტიურების მიზნით
მასწავლებელი ეკითხება მოსწავლეებს, წელიწადის
რა დრო მოსდევს
ზამთარს? რა იციან
გაზაფხულის შესახებ? გონებრივი იერიშის მეთოდით
დაფაზე ჩამოწერს მოსწავლეთა
პასუხებს, სსმმ მოსწავლე
ერთვება დისკუსიაში. მასწავლებელი ეხმარება,
ამხნევებს მას.
|
გონებრივი იერიში
|
საერთო საკლასო
|
დაფა
|
3წთ.
|
4
|
მოსწავლეთა
პროვოცირების მიზნით მასწავლებელი ათვალიერებს გაზაფხულის სურათებს
მოსწავლეებს და ისინი
გამოთქვამენ ვარაუდებს. 1.თქვენი აზრით
შემდეგი თავი რომმელიც
უნდა წავიკითხოტ წელიწადის
რომელ დროს ეხება..
2როგპრ ფიქრობთ ნიკოს
გაზაფხული მოეწონება? სსმმ
მოსწავლე აკვირდება ილუსტრაციას და ამოიცნობს
სურათებზე გაზაფხულს.
|
საუბარი
|
საერთო საკლასო
|
პროექტორი ილუსტრაცია
|
4 წთ.
|
5
|
საკვანძო სიტყვების აღქმის
მიზნით მასწავლებელი მუშაობს
ლექსიკურ ერთეულებზე. კონა(ყვავილი) ჯენილი
სსმმ მოსწავლე ისმენს
სიტყვის განმარტებებს.
|
სიტყვის-გააზრების რუკა ლექსიკურ
ერთეულებზე მუშაობა.
|
საერთო საკლასო
|
ლექსიკონი ყვავილები ჯეჯილი
|
|
6
|
ლექსიკური მარაგის გამდიდრების
მიზნით ,,სიტყვის გააზრების
რუკაზე“ მოსწავლეები ადგენენ
წინადადებებს მოცემული სიტყვიტ.
სსმმ მოსწავლეს ეხმარება
მასწავლებელი ფონოლოგიური სავარჯიშოების შესრულებაში.
|
,,სიტყვის გააზრების რუკა“ ლექსიკურ
ერთეულებზე მუშაობა.
|
სამეულები წყვილები
|
მაგნიტური დაფა ,,სიტყვის
გააზრების რუკა“
|
2წთ
|
7
|
გაწაფული კითხვის განვითარების მიზნით
მასწავლებელი კითხულობს ტექსტს
იყენებს კითხვის სხვადასხვა
სტრადეგიებს: ,,სამოდელო კითხვა“
,,გავრცობითი კითხვა“ ,,ამოკრებითი კითხვა’
მასწავლებელი სვამს საანალიზო კითხვებს:
რატომ მოსწონს გიგოს
გაზაფხული? რა ისურვა
ნიკომ? სსმმ მოსწავლე
აფერადებს გაზაფხულის სურათს.
|
სამოდელო კითხვა, ხმამაღალი
კითხვა, ამოკრებითი კითხვა.
|
საერთო საკლასო
|
სახემძღვანელო ფანქარი
|
2წთ
|
8
|
ფიზიკური განტვირთვის მიზნით
მასწავლებელი აკეთებს მხიარულ
შესვენებას.9უკითხავს ლექსს და სსმმ მოსწავლე
ამ აქტივობაში იღებს
მონაწილეობას.
|
მხიარული ვარჯიში
|
საერთო საკლასო
|
|
2 წთ
|
9
|
ფონოლოგიური ცნობიერების ამაღლების
მიზნით თამაში: ,,ცოცხალი
ასო-ბგერები“ მასწავლებელი სთხოვს მოსწავლეებს მოძრავი
ანბანის დახმარებით ააწყონ
სიტყვა ,,გაზაფხული“ სიტყვას
შლიან მარცვლებად, ასოებად,
ბგერებად. სსმმ მოსწავლე
მონაწილეობს ამ აქტივობაში
სხვა მოსწავლეებთან ერთად.
|
არეული ასობგერებით დღის
სიტყვის შედგენა
|
საერთო საკლასო
|
მოძრავი ასო-ბგერები
|
4წთ
|
10
|
დ/თამაში ,,იპოვე ზედმეტი“ ბარათებზე იპოვონ
და გადახაზონ თვე რომელიც არ შეესაბამება მოცემულ დროს. სსმმ მოსწავლე
პასუხობს კითხვას რა დროა დახატული
ამ სურათზე?
|
|
ჯგუფური
|
ბარათები საწერკალამი
|
2წთ
|
11
|
გაკვეთილის შეჯამება-შეფასების მიზნით
,,შეფასების რუბრიკის გამოყენება
განმავითარებელი უკუკავშირი ,,ინტერვიუ
მოსწავლეებთან.- რაგავაკეთეთ დღეს?
რა ვისწავლეთ ახალი?
რომელი აქტივობა მოგეწონათ?
რისი გაკეთება გაგოძნელდათ? სსმმ
მოსწავლე პასუხობს-მოეწონა.
|
შეფასება განმავითარებელი, კომენტარებით ,,ინტერვიუ
მოსწავლეებთან“
|
საერთო საკლასო
|
შეფასების რუბრიკის ბარათები
|
2წთ
|
12
|
აღქმის მიზნით საშინაო
დავალება ,,ილუსტრაციები ტექსტისთვის“
|
დავალება
|
საკლასო
|
ფურცლები ფერადი ფანქრები
|
1წთ
|
გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი
შედეგები
მოსწავლეს
შეუძლია წერილობითი კოდის გაშიფრვა.
ხმამაღალი, მთლიანი
სიტყვებით ან დამარცვლით
კითხულობს ტექსტს;
წინადადების საზღვრების
შესაბამისად აკეთებს პაუზას.
აგრძელებს სხვის მიერ დაწყებულ
კითხვას სათანადო ადგილიდან.
· მოსწავლეს შეუძლია
მოისმინოს და ადეკვატურად
აღიქვას მარტივი ინფორმაცია.
·
·
ასრულბეს მასწავლებლის
ზეპირ ინსტრუქციას.
·
მონაწილეობს
ჯგუფურ აქტივობებში.
·
1.5 მოსწავლეს გამომუშავებული აქვს
ფონოლოგიური უნარ-ჩვევები.
·
სიტყვას ყოფს მაეცვლებად.
მარცვლებს ერთებს სიტყვებად.
·
ამოიცნობს
და ტაშის დაკვრით
ითვლის სიტყვაში მარცვლების
რაოდენობას.
შ ე ფ ა ს ე ბ ი ს რ უ ბ რ ი კ ა
კრიტერიუმები
|
,,კარგად“
|
,,ნაწილობრივ“
|
,,საჭიროა მუშაობა“
|
1.მოსწავლეს შეუძლია ტექსტის
წაკითხვა და გაგება.
|
მოსწავლე კითხულობს გაბმულად,
სწორად.
|
კითხულობს მარცვალ-მარცვალ.
ნაწილობრივ ახდენს ტექსტის გაგებას.
|
სჭირდება მუშაობა კითხვის
ტექნიკის დაუფლებაში.
|
2.მოსწავლეს შეუძლია კითხვებზე
პასუხის გაცემა.
|
იძლევა სწორ, სრულ
პასუხებს.
|
ნაწილობრივ გასცემს კითხვაზე-პასუხს.
|
უჭირს კითხვებზე პასუხის
გაცემა.
|
3.მოსწავლე იყო აქტიური
და ჩართული საგაკვეთილო პროცესში.
|
საგაკვეთილო პროცესში აქტიურად იყო ჩართული.
|
მოსწავლე ნაწილობრივ ჩართულია
საგაკვეთილო პროცესში.
|
გაკვეთილის პროცესში გამოირჩევა პასიურობით.
|
შეფასების
რუბრიკა სსმმ მოსწავლისთვის
1.ასახელებს
წელიწადის დროს;
2.პასუხობს
მასწავლებლის მიერ დასმულ
მარტივ კითხვებს.
3.გამოუმუშავდება
ფონოლოგიური უნარ-ჩვევები;
4.აფერადებს
ნახატს.
ხელმოწერა:
ნ. გორდელაძე-შავიშვილი;
თარიღი:
Комментариев нет:
Отправить комментарий